المپیادهای پزشکی

 

 

فراخوان شركت در هشتمين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي

هشتمين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي در چهار حيطه اصلي و دو حيطه جانبي به شرح زير در شهريور ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

 

عنوان حيطه

موضوع المپياد هشتم

حيطه هاي اصلي

استدلال باليني

حيطه‌هاي ماژور پزشكي عمومي ( اطفال، جراحي، داخلي و زنان)

مديريت نظام سلامت

توليت در نظام سلامت (Stewardship in Health System)

تفكر علمي در علوم پايه

آلودگي محيط زيست

فلسفه پزشكي

عليت و تبيين (Causality & Explanation)

بخش هاي جانبي

بخش جانبي حيطه استدلال باليني

آموزش استدلال باليني

بخش جانبي حيطه فلسفه پزشكي

طبي‌سازي

 

ورود به سایت المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی

ورود به سایت ستاد پرورش استعدادهای علمی دانشجویان

 

 

به اطلاع ميرساند در خصوص برگزاري كارگاه فلسفه پزشكي و استدلال باليني ( بخش جانبي ) هشتمين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي محل و زمان و ساعت به شرح ذيل مي باشد:

محل برگزاريدانشگاه علوم پزشكي ايران - سالن 300 نفره

تاريخ برگزاری:  19/12/94 (فلسفه پزشكي ) و 20/12/94 استدلال باليني

ساعت برگزاري :8الي 16

 

 

منابع المپیاد در دو حیطه فلسفه پزشکی و استدلال بالینی

 

1.     موضوع حيطه فلسفه پزشكي هشتمين المپياد علمي

موضوع حيطه فلسفه پزشكي هشتمين المپياد علمي: علیت و تبیین(Causality& Explanation)

رفرانس‌ها:

سمیر اکاشا. فلسفۀ علم، ترجمۀ هومن پناهنده، فرهنگ معاصر، 1387، فصل 2 تا 4.

Marcum, J. (2008). An introductory philosophy of medicine, Springer, chapters 2 & 8.

  درآمدی بر فلسفۀ طب، هنریک ولف، استیگ آندرپدرسون، ریبن روزنبرگ، طرح نو، فصل 5 و 7.

 

بخش جانبی حیطۀ فلسفۀ پزشکی

امسال قرار است بخشی با عنوان بخش جانبی هم در حیطۀ فلسفۀ پزشکی برگزار شود. موضوع حیطه جانبی امسال طبی‌سازی(Medicalization) است. بر این اساس قرار است تیم‌های از دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در محیط اطراف خود یک نمونه از طبی‌سازی را شناسایی کنند و سپس در مورد آن فیلمی بسازند و فیلم را در سایت المپیاد بارگذاری کنند. یک کارگاه توجیهی برای این بخش جانبی در نظر گرفته شده است که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد. پس داوری فیلم‌های راسال شده ده گروه برتر برای ارائه نهایی و نقد و بررسی هیات داوران در مرحلۀ نهایی المپیاد شرکت می‌کنند.

اعضای هر  تیم پنج نفر می‌باشد که یک تا سه نفر از این تیم می توانند با تیم اصلی حیطه استدلال بالینی مشابه باشند. هر تیم می‌تواند در صورت تمایل از یک یا حداکثر دو نفر از دانشجویان رشته های مختلف در هر مقطعی استفاده کند.

منبع بخش جانبي:

"محمود کیوان‌آرا- جامعه‌شناسی پزشکی ، 1386، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصل هشتم: ص 241-272 "

 

2.    موضوع حيطه استدلال باليني هشتمين المپياد علمي

موضوع حيطه استدلال باليني هشتمين المپياد علمي: حیطه‌های ماژور( اطفال، جراحی، داخلی و زنان)

در بخش جنبی که امسال برای اولین بار برگزار می‌شود از هر دانشگاه یک تیم پنج نفره که یک تا سه نفر از آنها می‌توانند با اعضای تیم بخش اصلی مشابه باشند جهت طراحی یک روش آموزش استدلال بالینی به دانشجویان علوم پزشکی با هم رقابت می‌کنند. جهت آماده‌سازی اعضای تیم دو کارگاه برگزار می‌شود که اولین کارگاه در تاریخ 20 اسفند 1394 است، لذا لازم است دانشگاه‌ها تا 5 اسفند 1394 اعضای تیم خود در این بخش را به وزارتخانه اعلام نمایند. در این کارگاه نظریه‌های استدلال بالینی و روش‌های آموزش آن معرفی شده و از فراگیران خواسته می‌شود تا بر اساس نظریه‌های ارائه شده روش آموزشی خود را طراحی و آن را درقالب فیلم کوتاه یا نرم‌افزار تا تیرماه در سایت بارگذاری نمایند. جزئیات بیشتر در زمان برگزاری کارگاه ارائه خواهد شد.

تبصره: 1 یا 2 نفر از اعضای تیم می‌تواند از دانشجویان هر مقطع و هر رشته باشند.

منبع بخش جانبی:

Kassirer, J. P; Womg, J. B; & Kopelman, R. J. (2010). Learning Clinical ReasoningPhiladelphia: Lippincot Williams& Wilkins, pp 3-55.

منجمی، علیرضا. (1389). استدلال بالینی: مفاهیم، ارزیابی و ارزیابی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، صص 1-59.

ورود به سایت المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی

ورود به سایت ستاد پرورش استعدادهای علمی دانشجویان

دریافت بروشور المپیاد پزشکی

خبرنامه الکترونیکی

برای دریافت خبرنامه های دانشکده پزشکی ایمیل خود را در کادر ذیل وارد نمایید.

ارتباط با ما

ارتباط با روابط عمومی دانشگاه

  • تلفن مستقیم:  05433419432

در رسانه‌ها

رویدادها و اخبار داشنگاه را در سایر رسانه‌ها همرسانی کنید.